Grafica pe calculator

Cuprins

Filtre grafice:

  1. Cartoon - Filtrul desen animat modifica layerul activ sau selectia facuta astfel incat aceasta sa arate ca un desen animat ...
  2. GIMPressionist - Ofera imaginii aspectul unei picturi ...
  3. Hurl Noise - Filtrul improscat modifica fiecare pixel cu o ...
  4. Lighting - Acest filtu simuleaza efectul care se obtine atunci cand luminezi un perete cu ajutorul unui spot sau a unei surse de lumina ...
  5. Oilify - Acest filtru face imaginea sa arate ca o pictura in ulei ...
  6. RGB Noise - Filtrul de zgomot RGB adauga un zgomot normal ...
  7. Sobel Edge - Filtrul sobel edge detecteaza marginile orizontale si verticale separat dintr-o imagine ...
  8. Photocopy - Filtrul Photocopy modifica layer-ul sau selectia activa asftel incat sa mimeze o fotografie alb-negru ...
  9. Wind
  10. Jigsaw

Teme de laborator:


  1. Realizarea unei clãdiri in VRML 1.0
  2. Realizarea reprezentarii unui birou in VRML 2.0
  3. Realizarea unui applet Java pentru tratarea evenimentelor de mouse
  4. Realizarea unui applet Java pentru desenarea de linii cu mouse-ul.
  5. Applet pentru reprezentarea unui fractal
  6. Desenarea a minim trei primitive grafice in OpenGL, dintre care una sa fie animata
  7. Realizarea unui proiect Java din lista de mai jos care sa cuprinda in plus elemente de VRML in el.

Teme de proiect Java:

 1. Reprezentarea unei conice in cadrul unui applet
 2. Animare corp 3D
 3. Rezolvarea unui joc de puzzle
 4. Simularea grafica a jocului roata norocului
 5. Implementarea unui ceas cu limbi
 6. Reprezentarea unei cuadrice
 7. Realizarea unui applet animat ce reprezinta un peisaj de iarna
 8. Simularea jocului de tetris pe culori
 9. Realizarea unui applet animat ce reprezinta un peisaj de vara
10. Joc cu mingea ce "distruge caramizi"
11. Realizarea reprezentarii grafice a unui fractal
12. Realizarea unui applet animat ce reprezinta un peisaj de primavara
13. Minieditor de imagine
14. Acoperirea convexa in plan
15. Realizarea unui applet animat ce reprezinta un peisaj de toamna
16. Simularea jocului de tetris pe figuri
17. Miscarea bilei pe masa de biliard cu masa eliptica
18. Program de grafuri
19. Miscarea bilei pe masa de biliard cu masa dreptunghiulara
20. Interpolarea spline bidimensionala

Subiecte examen

Subiecte examen

Nota examen

  1. Nota scris (50%)
  2. Nota laborator (50%)

Observatii

  1. Unelte recomdate pentru realizare filme:
    1. ShareX
      1. permite realizarea de capturi de ecran si adnotarea imaginilor obtinute
      2. permite inregistrarea ca film a zonelor de ecran selectate
  2. Orice tip de documentatie se va tehnoredacta in latex folosind MikTex si TeXnicCenter plecand de la acest sablon .
  3. Descarcare exemplu de prezentare latex ce foloseste pachetul foils .
  4. Detalii prezentare/film:
    1. rezolutie 800x600 - deoarece filmul este destinat utilizarii/vizualizarii cu ajutorul browserului, acesta trebuie sa incapa convenabil intr-o fereastra fara ca utilizatorul sa fie nevoit sa realizeze ajustari de rezolutie sau redimensionari pentru a-l urmari
    2. pe desktop nu vor fi schortcut-uri inutile - la realizarea filmului se curata ecranul si se seteaza un fundal implicit (albastru) pentru a nu distrage atentia de la continut (scenariu de utilizare utilitar prezentat)
    3. contine slide de titlu - primul slide contine un titlu si o descriere a continutului filmului.
    4. cel putin o nota pe fiecare slide - pe fiecare cadru din film se va scrie atat cum fac? cat si ce fac?
    5. fara sonor
    6. atentie la miscarile de mouse - daca nu sunt consistente sunt eliminate din film
    7. ca si regula de stil trebuie avut in vedere ca un astfel de film se adreseaza atat persoanelor cu pregatire informatica cat si celor fara pregatire informatica - orice persoana interesata trebuie sa inteleaga ce face si cum reproduce ceea ce se prezinta in film.
  5. Pentru fiecare tema de laborator se primeste o nota de la 1 la 10.
  6. Se penalizeaza orice teme care nu respecta indicatiile de la laborator si nu implementeaza elementele prezentate in laboratorul respectiv.

Resurse online