Programare Windows

Cuprins

Teme de laborator:


  1. Realizarea unei aplicatii de tip HelloWorld
    Sa se realizeze o aplicatie windows care schimba cu ajutorul unui timer starea unui buton. Sa se programeze apasarea butonului pe starea corecta si sa se afiseze scorul (numarul de apasari pe starea corecta).
  2. Joc I
    Sa se realizeze o aplicatie windows care schimba pozitia unui buton pe ecran la incercarea de a-l apasa.
    De exemplu: In functia de mutare de mouse a formularului se verifica daca ne apropiem de dreptunghiul reprezentat de buton, daca suntem foarte aproape (3 puncte) atunci generam aleator o alta pozitie a butonului pe ecran.
    Extensie: Se poate reprezenta butonul intr-o dreptunghi mai mare, iar cand ne apropiem cu mouseul de acesta mai intai sa se micsoreze si apoi sa-si schimbe pozitia pe ecran cu revenirea la dimensiunea initiala.
  3. Joc II
    Sa se realizeze o aplicatie windows care schimba cu ajutorul unui timer starea unui buton. Sa se programeze apasarea butonului pe starea corecta si sa se afiseze scorul (numarul de apasari pe starea corecta).
    Se vor implementa:
    • functia de creare a formularului - aici sunt initializate valorile globale: scorul initial este 0, butonul este pe starea "Apasa", iar variabila booleana ce-l oglindeste are valoarea true;
    • functia de schimbare a timer-ului. La fiecare 500 de ms butonul trece de la o stare la alta "Apasa"/"Nu apasa" impreuna cu variabila globala de tip boolean ce oglindeste starea butonului;
    • functia de apasare a butonului. La fiecare apasare a butonului se verifica starea variabilei booleene, daca aceasta este true jucatorul castiga un punct, daca este false pierde un punct
    Extensii
    • Se adauga la aplicatie un buton de iesire..
    • Se adauga un buton care reseteaza scorul jucatorului pe 0.
    • Bonus: la fiecare trei apasari reusite sa acorda 3 puncte in plus, la fiecare 3 apasari nereusite se scad inca 3 puncte.
  4. Programarea cu ajutorul componentelor Windows a unei clase de numere complexe
    Sa se implementeze o clasa de numere complexe, care sa permita realizarea principalelor operatii cu doua numere complexe. De asemenea sa se memoreze ultimele 10 operatii realizate intr-un tabel de istorie al operatiilr realizate (se foloseste TStringGrid).
  5. Implementarea unui chestionar, care sa contina urmatoarele date:
    Date de intrareTip de control folosit
    Nume si prenumeTEdit
    AdresaTMemo
    Data nasterii2xTComboBox, TListBox
    SexTRadioGroup
    Figura preferataTCheckBox + afisare cu TShape
    Nr. preferat (0-100)TTrackBar
    Imagine preferataTOpenFigureDlg + TImage
    Culoare preferataTControlDialog
    Date / RezultateTab
    TPanel pentru fiecare Tab in parte
    TToolBar cu Prelucreaza, Exit

Subiecte examen

Subiecte examen

Nota examen

  1. Nota scris (50%)
  2. Nota laborator (50%)

Observatii

  1. Unelte recomdate pentru realizare filme:
    1. ShareX
      1. permite realizarea de capturi de ecran si adnotarea imaginilor obtinute
      2. permite inregistrarea ca film a zonelor de ecran selectate
  2. Orice tip de documentatie se va tehnoredacta in latex folosind MikTex si TeXnicCenter plecand de la acest sablon .
  3. Descarcare exemplu de prezentare latex ce foloseste pachetul foils .
  4. Detalii prezentare/film:
    1. rezolutie 800x600 - deoarece filmul este destinat utilizarii/vizualizarii cu ajutorul browserului, acesta trebuie sa incapa convenabil intr-o fereastra fara ca utilizatorul sa fie nevoit sa realizeze ajustari de rezolutie sau redimensionari pentru a-l urmari
    2. pe desktop nu vor fi schortcut-uri inutile - la realizarea filmului se curata ecranul si se seteaza un fundal implicit (albastru) pentru a nu distrage atentia de la continut (scenariu de utilizare utilitar prezentat)
    3. contine slide de titlu - primul slide contine un titlu si o descriere a continutului filmului.
    4. cel putin o nota pe fiecare slide - pe fiecare cadru din film se va scrie atat cum fac? cat si ce fac?
    5. fara sonor
    6. atentie la miscarile de mouse - daca nu sunt consistente sunt eliminate din film
    7. ca si regula de stil trebuie avut in vedere ca un astfel de film se adreseaza atat persoanelor cu pregatire informatica cat si celor fara pregatire informatica - orice persoana interesata trebuie sa inteleaga ce face si cum reproduce ceea ce se prezinta in film.
  5. Pentru fiecare tema de laborator se primeste o nota de la 1 la 10.
  6. Se penalizeaza orice teme care nu respecta indicatiile de la laborator si nu implementeaza elementele prezentate in laboratorul respectiv.