Sisteme de operare - informatica economica

Cuprins


  1. Interpretorul de comenzi linux si fisierele de comenzi -exemple de scripturi shell
  2. Programare C/C++ sub linux ( compilator gcc si utilitarul make
  3. Exercitii propuse cu procese linux (lista probleme). Secvente de cod cu implementare apeluri sistem pentru procese - exemple
  4. Probleme cu pipe-uri (probleme propuse). Exemple de implemenare - secvente de cod cu system si popen.
  5. Probleme cu blocari de fisiere (lista probleme propuse). Exemple secvente de cod - secvente de cod cu blocari de fisiere
  6. probleme cu semafoare - exemple semafoare

Laborator

  1. Laborator 1 - Comenzi linux de baza
  2. Laborator 2 - Compilarea programelor sub linux
  3. Laborator 3 - Sisteme de operare - Procese
  4. Laborator 4 - Sisteme de operare - Planificarea proceselor
  5. Laborator 5 - Sisteme de operare - Gestiunea memoriei
  6. Laborator 6 - Memorie
  7. Laborator 7 - Scripturi shell
  8. Laborator 8 - Prezentare comanda linux (swf/exe/pdf)
  9. Laborator 9 - programare C
    1. Sa se scrie un program care calculeaza suma a doua numere.
    2. Sa se scrie un program care determina maximul a trei numere.
    3. Sa se scrie un program care calculeaza suma cifrelor unui numar.
    4. Sa se scrie un program care verifica daca un numar este un palindrom.
    5. Sa se verifice daca un numar este prim.
  10. Laborator 10 - programare C
    1. Sa se scrie un program C care calculeaza suma elementelor pare dintr-un sir.
    2. Sa se scrie un program C care determina minimul numerelor de ordin impar dintr-un sir de numere.
    3. Sa se scrie un program care determina numarul de numere prime dintr-un sir de numere.
    4. Sa se scrie un program C care calculeaza a cat zi din an este o anunita data.
    5. Sa se scrie un program care calculeaza procentul de numere pozitive dintr-un sir de numere.
  11. Laborator 11 - algoritmi deadlock
    1. detectare deadlock cand exista o singura resursa de fiecare tip
    2. detectare deadlock cand exista mai multe resurse de fiecare tip
    3. algoritmul bancherilor pentru un singur tip de resursa
    4. algoritmul bancherilor pentru mai multe resurse de fiecare tip
    5. invalidarea conditiilor de aparitie a deadlock-ului
  12. Laborator 12 - program C sub Linux (la alegere dintre: procese, gestiunea memoriei, fisiere, pipeline-uri, mutex, monitoare, problema filosofilor, etc.)

Nota examen

  • Nota finala se compune din
    1. Nota examen scris (50%)
    2. Nota laborator (50%)
      • - nota teme de laborator (33%)
      • - nota program C + referat corespunzator (la alegere dintre: procese, gestiunea memeoriei, fisiere, pipe-uri) (33%)
      • - nota scenariu de operare windows (film) (33%)
    3. Se acorda 1 punct bonus la nota finala pentru configurarea unui serviciu linux (ldap, dovecot, samba, exim4, etc.)

Observatii

  1. Unelte recomdate pentru realizare filme:
    1. ShareX
      1. permite realizarea de capturi de ecran si adnotarea imaginilor obtinute
      2. permite inregistrarea ca film a zonelor de ecran selectate
  2. Orice tip de documentatie se va tehnoredacta in latex folosind MikTex si TeXnicCenter plecand de la acest sablon .
  3. Descarcare exemplu de prezentare latex ce foloseste pachetul foils .
  4. Detalii prezentare/film:
    1. rezolutie 800x600 - deoarece filmul este destinat utilizarii/vizualizarii cu ajutorul browserului, acesta trebuie sa incapa convenabil intr-o fereastra fara ca utilizatorul sa fie nevoit sa realizeze ajustari de rezolutie sau redimensionari pentru a-l urmari
    2. pe desktop nu vor fi schortcut-uri inutile - la realizarea filmului se curata ecranul si se seteaza un fundal implicit (albastru) pentru a nu distrage atentia de la continut (scenariu de utilizare utilitar prezentat)
    3. contine slide de titlu - primul slide contine un titlu si o descriere a continutului filmului.
    4. cel putin o nota pe fiecare slide - pe fiecare cadru din film se va scrie atat cum fac? cat si ce fac?
    5. fara sonor
    6. atentie la miscarile de mouse - daca nu sunt consistente sunt eliminate din film
    7. ca si regula de stil trebuie avut in vedere ca un astfel de film se adreseaza atat persoanelor cu pregatire informatica cat si celor fara pregatire informatica - orice persoana interesata trebuie sa inteleaga ce face si cum reproduce ceea ce se prezinta in film.
  5. Pentru fiecare tema de laborator se primeste o nota de la 1 la 10.
  6. Se penalizeaza orice teme care nu respecta indicatiile de la laborator si nu implementeaza elementele prezentate in laboratorul respectiv.